Saturday, September 19, 2009

Oviesse Store in Bulgaria Sucks или какво ми се случи в мола

untitled Ех, какво ми се случи днес… пак поредната простотия в криворазбраната и кривоустроената ни държава! Та решаваме заедно с дъщеря ми Никол (7 г.) да отделим няколко часа за шопинг в съботния ден, като изберем за мен подходящ тоалет за сватбата на много близък приятел. Това в прав текст означава, да изберем костюм, една – две ризи и вратовръзки за радостния повод. Като едни клиенти (консуматори) традиционалисти се упътихме по подразбиране към CSS, където от край време си посещаваме магазина на италианската верига Oviesse. Не след дълго си харесах модел костюм, избрахме и риза. Малко по-дълго се въртяхме покрай вратовръзките, но това си е разбираемо. Добре че на помощ се притекоха Влади, съпругата му и малкия Владко (1 м.), иначе щяхме да откараме поне още час в чудене и маене. И тъкмо бяхме решили, че сме преизпълнили петилетния план предсрочно, когато се започна …

След като избрах костюма, го оставих директно на касата, за да не го разнасям с мен из пробните … и пристига един младеж от персонала и ми заявява:

“Господине, панталонът и сакото, които сте избрали са различни номера, а това не е разрешено и не може да ги вземете!”

Еййй… това направо ме втрещи… съответно най-учтиво му обясних, че предвид моето телосложение това е крайно необходимо и го помолих да направим изключение. Той на свой ред ми каза, че не може да направи това и за това го помолих да повика управителя на магазина.

Появи се една млада госпожица (да не се сърди ако е госпожа) и започна на свой ред да ми обяснява, че не може да стане това, което искам аз. Тя нямала право да взема такова сложно решение… Това беше моментът в който се разбра, че тя била Заместник Упраивител, а баш управителя го нямало. “Добре”, казах си аз, нека да го питаме по телефона, дали няма да се съгласи да направи едно изключение за редовен клиент. След няколко минути увещания тя реши да звънне все пак, на някаква “Ани” и говориха по моя случай. А познайте резултата … не може! Загубих ума и дума от изненада и го обърнах темата по посока на това: “Вие знаете ли в подобни магазини по света какво е обслужването…” и “Добре кой може?”… глас в пустиня и пълно безхабери от страна на персонала.

В този момент си дадох сметка какво представлява въпросният магазин – евтина китайска стока със задоволително качество, подредена в не лош магазин на италиански бранд, с никакво обслужване. Да, там няма никакво обслужване, освен касиерите! То затова и цените са такива… Както и да е… бях решил да похарча 500 лв за сватбарския тоалет и някоя дрешка на щерката, но си останах със страница и половина оплакване в Книгата на оплаквания.

Това което ще направя със сигурност е, че ще очаквам отговор на оплакването си от книгата (по телефон или E-mail) и ако не го получа ще ескалирам проблема до http://www.oviesse.com и Комисията за защита на потребителя.

Като излязохме от този *** магазин отидохме в съседния Marks & Spenser. Там консултантите (Еми и Любо) ми обърнаха изключително внимание, при тях се оказа, че няма такова ограничение за номерата на сакото и панталона, но за съжаление, не намерих точно това, което търсех.

Но пък в Andrews’ Fashion Studio ударих бингото – перфектно обслужване, първокласна стока, добри цени и какъвто си искаш размер! В крайна сметка с Никол изпълнихме първоначалния план и съм готов за сватбата!

Та така, скоро няма да ги стигнем! Но добре че има и по някое изключение в морето на общото безхаберие, което ни е заляло…

3 comments:

  1. На повечето "търговци" в България ще им трябват поне няколко десетилетия (а по вероятно - няколко поколения), за да влязат в час. По-странното е, че чуждите вериги, които влизат у нас не правят никакво обучение на хората си, за да ги направят поне отчасти адекватни.

    ReplyDelete
  2. Абсолютно, както знаем рибата се вмирисва откъм главата, а за мениджмънта в България просто нямам думи. Конултантите/търговците се държат по този начин с клиентите си, защото ръководството им го позволява ...
    Е, все пак има и такива, които са изключение от правилото, за съжаление обаче, доста рядко попадам на тях :)

    ReplyDelete
  3. здравей Тишо,аз ходих да купувам сако и панталон в различни магазини, но зависи от магазина.Може би и те имат право защото нарушаваш комплекта като взимаш по твоя начин.Но в крайна сметка в магазина трябва да има и такива комлекти които да могат да се разместват номерата.....нали всичко е с цел да е доволен клиента....аз ге купих сакото и панталона от различни магазини и нямах проблеми....

    ReplyDelete